VWP Shortlease
Een betere gebruikerservaring én betere leads
Van een concrete vraag om de software en processen te optimaliseren naar het aanleveren van hoogwaardige leads. Unison fixt het voor VWP Shortlease.
VWP Shortlease is een landelijke partner voor zakelijk en privé shortlease. Zij bieden een groot aanbod, vlotte doorlooptijden en alle flexibiliteit die hun klanten nodig hebben.
Om te beginnen met het opwaarderen van de leadgeneratie hebben we een grondige analyse gemaakt van de website. Met software als Hotjar, die heatmaps en screen recordings van de gebruikers maakt, hebben we uitgezocht wat veel gebruikt wordt en waar mensen afhaken. Op basis van die data zijn wij aan de slag gegaan en hebben we onze hypotheses omschreven in een analyserapport. Naar aanleiding van die analyse hebben we een advies op maat gemaakt voor VWP Shortlease. Tel hierbij op dat de techniek van de website verouderd was en we kwamen samen al snel tot de conclusie dat een nieuwe website nodig was. Hoe moet die eruitzien? Welke stappen horen daarbij? Daar hebben we een plan voor opgesteld. Belangrijk was ook dat de SEO-kracht van de website zou blijven bestaan en nog verder zou verbeteren. SEO is altijd een belangrijk kanaal geweest voor VWP Shortlease. Hier hebben wij dan ook, samen met de interne specialisten, een plan voor uitgewerkt. Zowel qua content als qua techniek, zoals de URL-structuur.
Een belangrijk vraagstuk was: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de kwaliteit van de leads omhoog gaat? Er was heel veel waste, waardoor een beetje de energie eruit ging. In combinatie met de verouderde techniek van de site bedachten we hoe we dat in een nieuwe situatie neer konden zetten. Wij hebben vervolgens het complete (UX-)design gedaan hiervan. Dat doen we overigens niet altijd, soms ontwerpen we alleen een aantal elementen waarmee we een website kunnen bouwen. Voor VWP Shortlease hebben we wel echt van A tot Z alles gedesigned, met daarbij wat projectmanagementrichting de webbouwer.
Het resultaat voor VWP Shortlease is een website die past bij de eisen van de huidige tijd. Bovendien is de back-end ervan steeds verder geoptimaliseerd voor hun bedrijfsvoering. Verder is het mooi om te zien dat de eerste hypotheses uit het analyse rapport al uit zijn gekomen. De kwaliteit van de leads lijkt daadwerkelijk omhoog te gaan. Dat is mooi bewijs van onze werkwijze, net als de innovatieve meetmethodes, waarbij we sturen op gegenereerde omzet per lead.
Nadat de nieuwe website online stond, kwam er een deel conversieoptimalisatie achteraan. Ook wij leveren iets op waar uiteindelijk nog een doorontwikkeling aan vastzit. Er zijn altijd punten waarvan we denken dat we ze kunnen verbeteren, dus gaan we daarmee aan de slag. Denk daarbij aan zaken als de belangrijkste button op de site iets smaller maken, of op mobiel alles iets compacter maken. Vanuit de data die we nu vergaren over het gebruik van de site gaan we doorontwikkelen op het gebied van conversie. Ook de online marketing voor de leadgeneratie is een continu proces. Bijsturen, evalueren, data erbij halen, zo maken we het steeds een stukje beter.
Voor de advertising hebben we een geavanceerde meettechniek geïntroduceerd. Zowel binnen Google als Facebook wordt er een click-ID meegestuurd op het moment dat je op een advertentie klikt. Wij hebben daar een systeem voor opgezet dat automatisch geëxporteerd wordt naar een spreadsheet. VWP Shortlease vult deze data zelf aan wanneer een lead een opdracht is geworden, met de daarbij behorende conversiewaarde. Die schieten we weer terug in de systemen, zodat we niet alleen kunnen sturen op een aantal leads. We sturen op het daadwerkelijke aantal opdrachten en ook op omzet. Dat is wel iets dat met name in de automotive niet veel gedaan wordt.