HealthCheckCenter

Hoe we HealthCheckCenter steeds verder helpen

HealthCheckCenter is onderdeel van Human Diagnostics Group, voortgekomen uit U-Diagnostics Lab. Dat is een laboratorium in Baarn dat al ruim 25 jaar actief is voor huisartsenpraktijken en in mindere mate voor commerciële partijen.

Unison klant cases
Samenvatting

We hebben veel klanten, maar met geen van die klanten werken we zo intensief samen als met HealthCheckCenter. Dat had ook zeker te maken met de tijdsdruk die de coronaperiode met zich meebracht. Maar vooral omdat we helemaal vrij worden gelaten door de klant om onze expertises in te zetten op de manier die het beste past bij elk sub-project. Van covid-diagnostiek kwamen we zo uiteindelijk uit bij het commercieel aanbieden van preventieve testen.

Werkzaamheden
Grafisch Vormgeving
Online Marketing
Social Media
Webdesign
Projectteam
Benny Stapel
Benny
Dennis Sikkenga
Dennis
Jort Bloem
Jort
Magdalena Markl
Magdalena
Pascal Meulenbelt
Pascal
HealthCheckCenter cases een klant van Unison
De mobiele website van HealthCheckCenter een klant van Unison
No items found.

Covid-applicatie voor huisartsen.

Toen in het voorjaar van 2020 de coronacrisis uitbrak in Nederland, wilde U-Diagnostics Lab een applicatie laten maken waarmee zij covid-diagnostiek konden aanbieden binnen huisartsenpraktijken. Via-via kwamen zij daarvoor bij Nojesam terecht.
Door de samenwerking met een heel groot medisch laboratorium in Keulen kon U-Diagnostics Lab een grote testcapaciteit aanbieden, duizenden tests per dag. Om die capaciteit te benutten, moesten patiënten zich via de huisartsenpraktijken kunnen aanmelden voor een corona test. Daarbij moesten huisartsen een locatie kunnen kiezen van een mobiele testcontainer, de patiënt aanmelden via een proces, waarna ze een datum en tijd kregen voor de patiënt. Met deze mail of sms kon de patiënt de test laten uitvoeren.

Lees meer
Lees minder

Vervolgens moest er een proces voor de medewerkers van de testlocatie worden uitgewerkt. De medewerker scant met de applicatie de barcode, ziet de gegevens en kan de test afnemen via een stappenplan, onder andere door het monsterbuis nummer in te vullen. De patiënt krijgt daarna een e-mail met het bericht dat de test is afgenomen en wanneer de uitslag volgt. Met de aflevering van de monsterbuis bij het laboratorium zat het werk er voor onze applicatie op. Hiervoor heeft Jort UX/UI gerealiseerd, dus het complete proces op een gebruiksvriendelijke manier ingericht. Daar hebben we voor development een expert bij aangehaakt, zodat we snel en goed konden schakelen. Vanuit onze interactieve prototypes is de compleet werkende applicatie in sneltreinvaart gerealiseerd. Dat is gepresenteerd bij het ministerie van VWS en na goedkeuring konden alle huisartsenpraktijken hiermee gaan werken… Alleen die goedkeuring kwam niet, want de overheid wilde destijds nog geen externe partijen inschakelen voor de covidtesten.

No items found.

Commerciële applicatie voor vakantiegangers.
U-Diagnostics Lab geloofde echter in de applicatie en wilde hun testcapaciteit niet onbenut laten. Daarom zijn zij zich gaan richten op de vakantiegangers die bij de vliegmaatschappij en/of het land waarheen zij reizen moeten aantonen dat zij geen corona hebben. Daarvoor was een verdieping nodig van de ontwikkelde applicatie, waarbij ook resellers op een white label-achtige manier hun klanten een kant-en-klaar platform konden aanbieden. Denk aan bijvoorbeeld een mini website voor TUI of Corendon. Aan de hand van prototyping en development hebben we dit project gerealiseerd.

Lees meer
Lees minder

Corporate identity en geautomatiseerde helpdesk.
Doordat het hierna ineens heel hard ging, was het nodig om een aparte entiteit te maken voor deze testapplicatie voor particulieren. Dat werd HealthCheckCenter, waarvoor wij de corporate identity voor hebben ontwikkeld. Ook heeft Gwen hier een hele tijd interim gezeten om een geautomatiseerde helpdesk op te tuigen vanuit haar ervaring.

Verificatie van QR-codes.
Vanwege de schaalgrootte waarop we ineens opereerden, liepen we tegen heel interessante problemen op. In een uitzending op tv was bijvoorbeeld te zien dat op Marktplaats bewerkte testuitslagen werden verkocht, waarbij de naam van de patiënt was aangepast. De volgende stap was dus dat gegevens van de patiënt moesten worden geverifieerd. Gwen kwam op het idee om dit met een QR-code te doen via een mobiele app. Eigenlijk liepen we hiermee dus voor op de landelijke invoering van de welbekende QR-code uit het testbeleid van de overheid. Met de mobiele app konden medewerkers van TUI en Corendon aan de balie QR-codes of barcodes scannen met de camera van hun telefoon om gegevens van de persoon te vergelijken met de gegevens van de test, om te zien of deze overeenkwamen. Het designen van dat systeem was heel tof, omdat het een flinke uitdaging was om alles gebruiksvriendelijk te maken. In één oogopslag moet het duidelijk zijn.

Procesapplicatie voor pooltesting.
Toen het na een jaar duidelijk was dat covid nog niet weg zou gaan, moest de maatschappij doordraaien inclusief testlocaties. Daardoor werd de grens van de testcapaciteit bereikt. De enige oplossing om alsnog iedereen te kunnen helpen, was pooltesting. Pooltesting betekent dat een hele batch met monsterbuizen tegelijk getest wordt. Als de hele batch negatief is, weet je meteen dat het goed is. Als de batch positief is, moeten alle monsterbuizen alsnog per stuk worden getest om te zien wie er positief is en wie niet. Uiteindelijk is dit voordeliger en sneller dan alles per stuk testen. Hiervoor hebben we een methodiek bedacht, zodat patiënten en afnamemedewerkers op deze manier konden werken. Patiënten konden zichzelf met een groep van maximaal vijf mensen online aanmelden. Per persoon voerden zij de persoonsgegevens in en dan werd dat samen één test. Bij het scannen op locatie zocht de applicatie meteen alle andere personen uit de batch op, die daar ter plekke geverifieerd moesten worden.
In het laboratorium ontstonden vervolgens problemen in de verwerking. Met duizenden testen per dag was het lastig om te kijken wie bij welke batch hoorde en wat ermee moest gebeuren. Daarvoor hebben wij de complete logistiek voordat het naar de analyse gaat versneld. In de applicatie konden medewerkers met zo min mogelijk handelingen alles doen. We hebben het heel visueel gemaakt wat ze moesten doen, zodat ze zo snel mogelijk alle monsterbuizen konden verwerken.

Geautomatiseerde locatieplanning.
De volgende stap was een locatieplanning, waarbij je per locatie tijdsloten hebt van 5 minuten, die allemaal opeenvolgend gepland worden. Als een gebruiker een locatie en dag selecteerde, kon hij een tijdslot selecteren van een uur, bijvoorbeeld van 8.00 uur tot 9.00 uur. Het systeem verdeelde deze aanvragen zo efficiënt mogelijk over dat uur en de gebruiker kreeg vervolgens een tijdstip te zien waarop de test zou plaatsvinden, bijvoorbeeld 8.25 uur. Dat lukte niet met bestaande planningstools, dus moest het vanaf nul gebouwd worden.

HealthCheckCenter

Positioneringstraject en huisstijlen.
HealthCheckCenter had plannen om na de coronaperiode zich te richten op de preventiemarkt. Zeker omdat jezelf laten testen ineens heel normaal was geworden in de maatschappij. Om dit te kunnen doen, was een solide fundament nodig voor de verschillende labels die HealthCheckCenter heeft. Daarvoor hebben we een positioneringstraject uitgevoerd, dus welke verhalen worden per label verteld en welke overkoepelend? De naam voor het overkoepelende bedrijf werd Human Diagnostics Group. De huisstijlen die we hebben gemaakt voor alle onderdelen komen allemaal overeen, zodat ze herkenbaar zijn als ‘familie’. Netjes en overzichtelijk.

Lees meer
Lees minder

Applicatie en verpakkingen testmateriaal capillaire bloedafname.
Om toekomstbestendig te zijn, was er een online platform nodig waarop gebruikers zelf preventief onderzoek konden boeken bij HealthCheckCenter. Dus een afspraak maken op een te kiezen locatie, eigenlijk precies zoals voor de coronatesten ook het geval was. Inmiddels zijn er voldoende locaties in Nederland om de testen uit te kunnen voeren. Daarnaast hebben we een applicatie ontwikkeld waarmee mensen door middel van capillaire bloedafname (vingerprik) thuis hun bloed kunnen laten testen door HealthCheckCenter. Zo’n 75% van alle bloedtesten kan op deze manier worden gedaan, wat voor veel meer efficiëntie zorgt. De gebruiker krijgt een doosje in huisstijl toegestuurd met daarin al het benodigde testmateriaal. Via het scannen van een QR-code komt de gebruiker op een beveiligde webpagina inclusief video’s met uitleg hoe alles gedaan wordt. Alles tot en met de verzending en akkoordverklaring zit in de applicatie.

HealthCheckCenter

Samenwerken?

Heeft bovenstaande case jouw nieuwsgierig en interesse gewekt? Neem contact op en kijk wat wij voor je kunnen betekenen!

Neem contact op