Duurgroei
Duurgroei gaat voor de zakelijke markt
Een nieuwe manier van je verschillende doelgroepen specifiek benaderen, met de nadruk op de lange termijn. Daar werkt Unison aan voor Duurgroei.
Duurgroei is dé specialist in zonnepanelen, (duurzame) energiemanagement systemen en energieadvies voor ondernemers. Van grote bedrijfspanden tot de agrarische sector. Zij regelen alles van A tot Z.
De zakelijke markt en de grotere opdrachten, dat is waar Duurgroei bijzonder goed in is. Zij hebben een specifiek onderdeel in huis op het gebied van keuringen die uitgevoerd moeten worden, wat de gemiddelde aanbieder van zonnepanelen niet heeft. Dat hebben we als uitgangspunt genomen om een website te ontwikkelen als fundament waar we op kunnen doorbouwen.
Daarbij hebben we gekeken naar: welke termen zoeken mensen dan op? Dat gaat vrij hoog-over van bijvoorbeeld ‘zonnepanelen voor bedrijven’ tot ‘zonne-energie agrarisch’, dus boerenbedrijven die een hele stal willen bedekken met zonnepanelen. Dat is veel complexer dan de opdrachten die gemiddelde zonnepanelenpartijen doen, die op een woning 10 tot 20 panelen leggen.
Zo hebben we een URL-structuur gemaakt, die zich richt op verschillende clusters doelgroepen, waarbij we bovenin de site een duidelijke switch hebben gemaakt tussen zakelijke en particuliere klanten.
We hebben de hele website opgesplitst in zakelijke oplossingen, particuliere oplossingen, zakelijke cases en particuliere cases. Het particuliere deel is veel kleiner. Het zakelijke deel hebben we helemaal uitgewerkt per sector en per expertisegebied. Ook hebben we gekeken naar welke USP’s we moeten gebruiken, bijvoorbeeld dat zij echte experts in huis hebben en dat zij keuringen doen. Daar hebben we een maatwerk Webflow-website van gemaakt.
De bedoeling is dat we ons nu primair gaan richten op SEO. We gaan ervoor zorgen dat we stap voor stap voet aan de grond krijgen met organisch zoekverkeer op primair zakelijke zoektermen. Ook omdat de zonnepanelenmarkt wispelturig is. En als we nu gaan investeren in SEO, dan hebben we een duurzaam fundament waar zij op de lange termijn heel veel aan gaan hebben.
Dat heeft te maken met het feit dat advertising een investering vooraf is. En als bedrijf in zonne-energie moet je gewoon voorzichtig zijn en wil je toewerken naar een rendement op lange termijn. We zijn begonnen met het ontwikkelen van die SEO-strategie en de website. Daarnaast gaan we een aantal cases fotograferen, zodat er voor de nieuwe website een serie zakelijke cases klaar komen te staan, ook met referenties van boeren die zij als klant hebben.
Duurgroei heeft nu een duidelijke richting voor hun marketing de komende jaren. De website is goed ingericht op de verschillende doelgroepen en is met het oog op lange termijn (SEO) ingericht. Tot die tijd is advertising via Google en Meta vooral belangrijk, waarbij de conversie plaatsvindt op de landingspagina’s.