Duurgroei

Duurgroei gaat voor de zakelijke markt

Een nieuwe manier van je verschillende doelgroepen specifiek benaderen, met de nadruk op de lange termijn. Daar werkt Unison aan voor Duurgroei.

Unison klant cases
De opdracht

Duurgroei is dé specialist in zonnepanelen, (duurzame) energiemanagement systemen en energieadvies voor ondernemers. Van grote bedrijfspanden tot de agrarische sector. Zij regelen alles van A tot Z.

Werkzaamheden
Grafisch Vormgeving
Online Marketing
Webdesign
Projectteam
Benny Stapel
Benny
Pascal Meulenbelt
Pascal
Dennis Sikkenga
Dennis
Magdalena Markl
Magdalena
Tim Halenbeek
Tim
Jort Bloem
Jort
No items found.

Direct de markt benaderen

Toen we in gesprek kwamen, was Duurgroei volledig afhankelijk van leads van derde partijen en diverse websites waar je je als bedrijf kan aanmelden. Zulke partijen hebben moeite om kwaliteit te leveren. Bovendien verkopen zij die leads ook weer door aan 3 tot 8 verschillende partijen. Dat is dus geen ideale situatie, want het leidt ertoe dat je verkoopmedewerkers heel druk zijn met leads waar eigenlijk zelden tot nooit iets uit komt. Dat wilden zij graag anders.

We willen ervoor zorgen dat we met Duurgroei direct de markt benaderen. Met name in de regio van Nijverdal tot Enschede willen we mensen ervan overtuigen om als bedrijf of particulier te kiezen voor Duurgroei. Dat was het uitgangspunt voor onze samenwerking.

Lees meer
Lees minder

Eerst een geschikte website

Het eerste waar we naar gekeken hebben was de toenmalige website van Duurgroei. Campagnes via Google en Meta hebben namelijk niet veel zin als de website eigenlijk helemaal niet geschikt is om leads te genereren. Dat was ook het geval. Er was vooral veel stockfotografie. De site had een leuke stijl, maar was niet geschikt om mee te adverteren.

Onze standaardregel is om geen campagnes te gaan draaien, totdat wij ervan overtuigd zijn dat de landingspagina’s aansluiten op de advertenties. Zo hebben we eerst een aantal landingspagina's ontwikkeld in Elementor, een plug-in van WordPress, en daar een tijdje mee geëxperimenteerd.

Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat we daar wel leads mee genereren, maar niet voldoende. Dat zagen we aan het gebruikersgedrag van mensen. De website was eigenlijk zo karig dat mensen afhaakten en ook niet meer terugkwamen op de landingspagina. Zo is het gesprek ontstaan om die hele Duurgroei website te vervangen en compleet opnieuw op te zetten qua URL-structuur, qua strategie en qua functionaliteit. Het doel was om Duurgroei om te zetten naar een partij die zich vooral op de zakelijke markt richt.

No items found.

Switch tussen zakelijk en particulier

De zakelijke markt en de grotere opdrachten, dat is waar Duurgroei bijzonder goed in is. Zij hebben een specifiek onderdeel in huis op het gebied van keuringen die uitgevoerd moeten worden, wat de gemiddelde aanbieder van zonnepanelen niet heeft. Dat hebben we als uitgangspunt genomen om een website te ontwikkelen als fundament waar we op kunnen doorbouwen.

Daarbij hebben we gekeken naar: welke termen zoeken mensen dan op? Dat gaat vrij hoog-over van bijvoorbeeld ‘zonnepanelen voor bedrijven’ tot ‘zonne-energie agrarisch’, dus boerenbedrijven die een hele stal willen bedekken met zonnepanelen. Dat is veel complexer dan de opdrachten die gemiddelde zonnepanelenpartijen doen, die op een woning 10 tot 20 panelen leggen.

Zo hebben we een URL-structuur gemaakt, die zich richt op verschillende clusters doelgroepen, waarbij we bovenin de site een duidelijke switch hebben gemaakt tussen zakelijke en particuliere klanten.

Lees meer
Lees minder

Rendement op de lange termijn

We hebben de hele website opgesplitst in zakelijke oplossingen, particuliere oplossingen, zakelijke cases en particuliere cases. Het particuliere deel is veel kleiner. Het zakelijke deel hebben we helemaal uitgewerkt per sector en per expertisegebied. Ook hebben we gekeken naar welke USP’s we moeten gebruiken, bijvoorbeeld dat zij echte experts in huis hebben en dat zij keuringen doen. Daar hebben we een maatwerk Webflow-website van gemaakt.

De bedoeling is dat we ons nu primair gaan richten op SEO. We gaan ervoor zorgen dat we stap voor stap voet aan de grond krijgen met organisch zoekverkeer op primair zakelijke zoektermen. Ook omdat de zonnepanelenmarkt wispelturig is. En als we nu gaan investeren in SEO, dan hebben we een duurzaam fundament waar zij op de lange termijn heel veel aan gaan hebben.

Dat heeft te maken met het feit dat advertising een investering vooraf is. En als bedrijf in zonne-energie moet je gewoon voorzichtig zijn en wil je toewerken naar een rendement op lange termijn. We zijn begonnen met het ontwikkelen van die SEO-strategie en de website. Daarnaast gaan we een aantal cases fotograferen, zodat er voor de nieuwe website een serie zakelijke cases klaar komen te staan, ook met referenties van boeren die zij als klant hebben.

Duurgroei
Resultaat

Duurgroei heeft nu een duidelijke richting voor hun marketing de komende jaren. De website is goed ingericht op de verschillende doelgroepen en is met het oog op lange termijn (SEO) ingericht. Tot die tijd is advertising via Google en Meta vooral belangrijk, waarbij de conversie plaatsvindt op de landingspagina’s.

Lees meer
Lees minder
Duurgroei

Interesse in een soortgelijke oplossing?

Unison helpt bedrijven bij het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke websites en platforms die impact maken. Neem contact met ons op om meer te leren over onze aanpak.

Neem contact op