BRM Lasers

Hoe we BRM Lasers steeds verder helpen

BRM Lasers is fabrikant van lasermachines waarmee je kunt snijden en graveren. Zij verkopen steeds meer machines, mede dankzij onze hulp op diverse gebieden.

Unison klant cases
Samenvatting

Deze samenwerking is een typisch voorbeeld van hoe we in de praktijk werken. Net als veel klanten kwam BRM Lasers namelijk met een heel specifieke vraag bij ons binnen. Maar uiteindelijk bleek dat ze vooral behoefte hadden aan een partij die overzicht houdt en het totaal overziet en bijstuurt. Daarvoor zijn ze bij Nojesam aan het juiste adres!

Werkzaamheden
Webdesign
Online Marketing
Grafisch Vormgeving
Social Media
Projectteam
Dennis Sikkenga
Dennis
Jort Bloem
Jort
Pascal Meulenbelt
Pascal
De uitingen van BRM een klant van Unison
De mobiele website van BRM een klant van Unison
No items found.

Klantroutes beter stroomlijnen

Meer leads genereren en daardoor minder afhankelijk worden van partners. Dat was de vraag waarmee BRM Lasers in 2019 aanklopte. Toen we de bestaande website analyseerden met daarvoor beschikbare tools, zagen we dat er veel verwarring heerste bij bezoekers.

Lees meer
Lees minder

Op basis van data, websitegebruik, opnames en zoekgedrag hebben we gekeken hoe we de klant routes beter kunnen stroomlijnen. Welke conversies zouden we op welk moment moeten aanbieden en op welke manier?

De uitwerking hiervan begon met wireframes en van daaruit werkten we verschillende klantroutes uit in verschillende templates. Stap voorstap hebben we de website opnieuw opgezet en geoptimaliseerd voor het presenteren van hun producten door middel van UX/UI. Inclusief op het juiste moment aanbieden van de juiste call-to-action, in dit geval een brochure aanvragen en een demonstratie aanvragen. Daarmee hebben we de conversie weten te verhogen en leadgeneratie weten te verbeteren.

No items found.

Nieuwe machineserie, nieuwe huisstijl

Een jaar na dit traject kwam BRM Lasers bij Nojesam vooreen ander project. Ze hadden namelijk hun eerste eigen machineserie ontwikkeld, de BRM Pro Serie. Hiervoor wilden ze direct vanaf de start samen met ons de conversie optimaliseren. Daar kwam nog bij dat de huisstijl vernieuwd mocht worden voor de hele website.
Alles werd veel minder statisch en veel mens gerichter. Die combinatie hebben we samen opgepakt. De al ontwikkelde huisstijl hebben we aangevuld en uitgebreid. 

Lees meer
Lees minder

Uitgangspunt was het doorvoeren van de nieuwe huisstijl over de hele website zonder dat het ten koste zou gaan van de geoptimaliseerde conversie. Maar het moest wel van het scherm af spatten en de nieuwe machineserie goed in de spotlight zetten.
Dat was onze volgende opdracht, die we uitstekend hebben uitgevoerd, al zeggen we het zelf. Wij hebben de huisstijl verrijkt met kleurverlopen, allerlei patronen, glas/blur-effecten en tot slot maatwerk visuals met rook en kleurexplosies.Op visueel gebied hebben we steeds weer dezelfde patronen terug laten komen. Ook hebben we veel meer kleur toegevoegd aan de website, maar wel op gedoseerde momenten. De call-to-actions vallen lekker op door een kleurverloop en het glas/diepte-effect zorgt voor een unieke visuele stijl. Voor elk onderdeel dat we aanpasten tijdens het designproces hebben we er wel voor gezorgd dat we het op dezelfde plek lieten staan als op de oude website.
We hadden immers bewezen dat dit goed werkt en voor nieuwe aanvragen zorgt. Dat geldt nog steeds, maar nu in een nieuw jasje. We maakten hiervoor een complete componenten bibliotheek, illustraties, templates en een design system. Stimmt heeft daarmee de website gebouwd.

Resellers werven
In een later stadium hebben we nog een vervolg opdracht gedaan om internationale partners te werven die BRM lasermachines willen verkopen in het buitenland. Voor deze resellers hebben we een speciale paginaontwikkeld, waarbij we vooraf precies hebben uitgewerkt hoe we het verhaalwillen vertellen. Hoe prikkel je de interesse van een potentiële partner? Het ‘good old’ AIDA-model werkte daar prima voor. Door cases te delen van partners die een bepaald percentage groei hadden gerealiseerd met de verkoop van BRM lasermachines, zorgden we voor bewijs. Daarbij maakten we het heel persoonlijk en specifiek inde call-to-action. Na livegang hebben we de resultaten geanalyseerd en sturenwe bij.

BRM Lasers

Compleet verhaal

BRM Lasers kwam binnen voor conversieoptimalisatie, maardat leidde tot UX/UI en A/B-testen van nieuwe templates. Daar kwam later noghuisstijlontwikkeling, strategie/positionering en digital marketing bij. Het is nu eenmaal een compleet verhaal, waarbij het ene onderdeel niet zonder hetandere kan.

Lees meer
Lees minder

Online leadgeneratie door online marketing
Vanaf 2023 is digital marketing leidend in onzesamenwerking met BRM Lasers. Elke week werken we hier samen aan, met als doel steeds effectievere en efficiëntere online leadgeneratie.

Resultaat
We hebben met onze werkwijze een aanzienlijke groeigerealiseerd in het aantal leads dat BRM Lasers binnenhaalt, door de combinatievan website-optimalisatie en digital marketing. Daarnaast hebben we het bedrijfheel duidelijk kleur laten bekennen door hun positionering aan te scherpen. Zehebben nu een duidelijke eigen stijl met onderscheidend vermogen ten opzichtevan concurrenten.

BRM Lasers

Samenwerken?

Heeft bovenstaande case jouw nieuwsgierig en interesse gewekt? Neem contact op en kijk wat wij voor je kunnen betekenen!

Neem contact op