BRM Lasers
Hoe we BRM Lasers steeds verder helpen
BRM Lasers is fabrikant van lasermachines waarmee je kunt snijden en graveren. Zij verkopen steeds meer machines, mede dankzij onze hulp op diverse gebieden.
Deze samenwerking is een typisch voorbeeld van hoe we in de praktijk werken. Net als veel klanten kwam BRM Lasers namelijk met een heel specifieke vraag bij ons binnen. Maar uiteindelijk bleek dat ze vooral behoefte hadden aan een partij die overzicht houdt en het totaal overziet en bijstuurt. Daarvoor zijn ze bij Nojesam aan het juiste adres!
Een jaar na dit traject kwam BRM Lasers bij Nojesam vooreen ander project. Ze hadden namelijk hun eerste eigen machineserie ontwikkeld, de BRM Pro Serie. Hiervoor wilden ze direct vanaf de start samen met ons de conversie optimaliseren. Daar kwam nog bij dat de huisstijl vernieuwd mocht worden voor de hele website.
Alles werd veel minder statisch en veel mens gerichter. Die combinatie hebben we samen opgepakt. De al ontwikkelde huisstijl hebben we aangevuld en uitgebreid.
Uitgangspunt was het doorvoeren van de nieuwe huisstijl over de hele website zonder dat het ten koste zou gaan van de geoptimaliseerde conversie. Maar het moest wel van het scherm af spatten en de nieuwe machineserie goed in de spotlight zetten.
Dat was onze volgende opdracht, die we uitstekend hebben uitgevoerd, al zeggen we het zelf. Wij hebben de huisstijl verrijkt met kleurverlopen, allerlei patronen, glas/blur-effecten en tot slot maatwerk visuals met rook en kleurexplosies.Op visueel gebied hebben we steeds weer dezelfde patronen terug laten komen. Ook hebben we veel meer kleur toegevoegd aan de website, maar wel op gedoseerde momenten. De call-to-actions vallen lekker op door een kleurverloop en het glas/diepte-effect zorgt voor een unieke visuele stijl. Voor elk onderdeel dat we aanpasten tijdens het designproces hebben we er wel voor gezorgd dat we het op dezelfde plek lieten staan als op de oude website.
We hadden immers bewezen dat dit goed werkt en voor nieuwe aanvragen zorgt. Dat geldt nog steeds, maar nu in een nieuw jasje. We maakten hiervoor een complete componenten bibliotheek, illustraties, templates en een design system. Stimmt heeft daarmee de website gebouwd.
Resellers werven
In een later stadium hebben we nog een vervolg opdracht gedaan om internationale partners te werven die BRM lasermachines willen verkopen in het buitenland. Voor deze resellers hebben we een speciale paginaontwikkeld, waarbij we vooraf precies hebben uitgewerkt hoe we het verhaalwillen vertellen. Hoe prikkel je de interesse van een potentiële partner? Het ‘good old’ AIDA-model werkte daar prima voor. Door cases te delen van partners die een bepaald percentage groei hadden gerealiseerd met de verkoop van BRM lasermachines, zorgden we voor bewijs. Daarbij maakten we het heel persoonlijk en specifiek inde call-to-action. Na livegang hebben we de resultaten geanalyseerd en sturenwe bij.
BRM Lasers kwam binnen voor conversieoptimalisatie, maardat leidde tot UX/UI en A/B-testen van nieuwe templates. Daar kwam later noghuisstijlontwikkeling, strategie/positionering en digital marketing bij. Het is nu eenmaal een compleet verhaal, waarbij het ene onderdeel niet zonder hetandere kan.
Online leadgeneratie door online marketing
Vanaf 2023 is digital marketing leidend in onzesamenwerking met BRM Lasers. Elke week werken we hier samen aan, met als doel steeds effectievere en efficiëntere online leadgeneratie.
Resultaat
We hebben met onze werkwijze een aanzienlijke groeigerealiseerd in het aantal leads dat BRM Lasers binnenhaalt, door de combinatievan website-optimalisatie en digital marketing. Daarnaast hebben we het bedrijfheel duidelijk kleur laten bekennen door hun positionering aan te scherpen. Zehebben nu een duidelijke eigen stijl met onderscheidend vermogen ten opzichtevan concurrenten.