AirTap
AirTap, innovatieve waterstof therapie.
Zodra een startup zich meldt die zelfs nog geen naam heeft, moet er heel wat gebeuren. Daarom was AirTap bij Unison aan het juiste adres.
AirTap biedt waterstoftherapie om je eigen natuurlijke afweersysteem te versterken. Klanten kunnen de apparaten van AirTap kopen in diverse varianten.
AirTap heeft naar aanleiding van ons advies gekozen voor Shopify als webshop. Daar zit eigenlijk alles in. Voor een startup met een minder groot budget is het ideaal, want je kunt de hele orderafhandeling erin doen. Alle mogelijke koppelingen zijn beschikbaar voor Shopify, van verzending tot betaling, maar ook om je producten in andere landen in externe webshops aan te bieden. Bovendien kunnen wij maatwerk bouwen in Shopify, in samenwerking met onze partner Instant. Dat is behoorlijk revolutionair qua techniek. Wij ontworpen de webshop helemaal in Figma en vervolgens kunnen we al die componenten en secties via Instant in Shopify importeren, waardoor AirTap een custom made webshop heeft gekregen.
Terwijl de bouw van de webshop bezig was, hebben we een campagneplan gemaakt voor de online verkoop van de producten van AirTap. De online marketingstrategie richt zich met name op Google Ads en we begonnen daarmee helemaal onderin de funnel. Daar kun je met een klein budget toch gericht klanten trekken die zoeken op bijvoorbeeld ‘waterstof thuis’ of ‘waterstoftherapie’. Dat is een kleine doelgroep qua volume, maar je weet wel dat 100% van de mensen echt op zoek is naar het product.
Aan de andere kant willen we ook vraag opwekken en de naam AirTap bekender maken. Vooral bij mensen die geïnteresseerd zijn in het actief werken aan je gezondheid, gezond eten, sporten en bepaalde alternatieve therapieën. Daar zetten we primair social media voor in, dat deel van de campagne was gericht op het inzetten van Facebook en Instagram advertising. Op deze platforms kun je heel precies targeten op deze doelgroepen.
Ons hele campagneplan was geënt op het See Think Do Care-model van Google. Per fase van het model hebben wij een specifieke boodschap ontwikkeld en zo hebben we allerlei verschillende campagnes ingericht, nog steeds met beperkte budgetten. Begin oktober 2024 is alles live gegaan. Aan de andere kant hanteert AirTap een offline route, waarbij een van de eigenaren op bezoek gaat bij therapeuten en andere geïnteresseerden om het product te introduceren. Wij hebben ervoor gezorgd dat hij mooi verzorgd informatiemateriaal heeft, zodat hij overal zijn presentaties kan doen en gesprekken kan voeren.
Door de samenwerking met Unison heeft AirTap nu een aansprekende merknaam en positionering, een zeer complete webshop en diverse manieren om de doelgroep te bereiken. De eerste producten werden al snel verkocht, dus de campagnes lopen mooi.